Toimitusehdot
Maksuehdot
Maksuaika 14 vrk netto.
Hinnat
Tuotteiden hinnat sisältävät alkoholijuomaverot, pakkausjätekierrätysmaksut ja Palpan kierrätysjärjestelmään kuuluvien tuotteiden osalta pullopantin ja pullojen kierrätysmaksun.
Tilaukset ja toimitukset
Nettisivujen kautta helposti osoitteessa www.vindirekt.fi tai sähköpostitse vindirekt@vindirekt.fi tai puhelimitse (arkisin 8-15) 09-774 5930.
Toimitus Helsingin ja Vantaan alueelle seuraavana arkipäivänä on mahdollinen, mikäli tilaus on tehty ennen kello 10.30
Kello 10.30 jälkeen saapuvat tilaukset toimitetaan perille kahden arkipäivän toimitusajalla.
Mahdolliset yllä mainitusta aikataulusta poikkeavat pikatoimitukset tulee sopia aina erikseen ja niistä veloitetaan pikatoimituslisä 50,00 € (alv 0 %).
Helsingin ja Vantaan ulkopuolelle tilaukset toimittaa Posti. Arkipäivisin ennen kello 10 Vindirektille saapuneet tilaukset käsitellään ja vahvistetaan Vindirektin toimesta viipymättä. Tilaukset siirtyvät heti varastolle keräiltäväksi ja ne noudetaan saman päivän aikana. Vahvistettuihin ja varastolla keräiltyihin tilauksiin tehtävistä muutoksista veloitetaan varaston veloittamat lisäkulut 25,00 € (alv 0%). Toimitusaikataulu vaihtelee paikkakunnittain, perille tilaukset toimitetaan pääsääntöisesti 1-3 arkipäivän sisällä sijainnista ja palvelupaketista riippuen.
Veloitamme jokaisesta toimituksesta 10€ alv 0%. Minimimyyntiä tai pientoimitusmaksua meillä ei ole käytössä.
1.8.2025 alkaen toimitusmaksu nousee 15 euroon alv 0%. Samalla saatavilla olevat Postin lisäpalvelut päivittyvät.
Toimitusaikoihin liittyvät toiveet pyrimme huomioimaan parhaamme mukaan.
Tietoa Postin eri toimitus malleista
Yli 10 paketin tai 150 kg lähetykset toimitetaan aina rahtina (lavatoimitus).
Express-paketti
Express-paketit toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen pääsääntöisesti 1-3 arkipäivän kuluessa klo 16:00 mennessä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Vastaanottajan yhteystiedot (matkapuhelinnumero, osoite, ja sähköpostiosoite) on muuttuessa päivitettävä Vindirektille, jotta kuljetukset löytävät perille.
Saatavilla olevat lisäpalvelut:
-
Soitto ennen jakelua +5€
- Ilmoitus puhelimitse, että toimitus on saapumassa pian.
-
Täsmäpaikkajakelu +10€
- Kuljettaja tuo lähetyksen ennalta sovittuun paikkaan, johon on esteetön pääsy pumppukärryllä tai rullakolla. Kuljettaja ei kanna yksittäisiä pakkauksia eikä pura sitä esim. kelmuista tai lavalta pois. Lähetyksen on oltava yhden ihmisen käsiteltävissä. Posti sopii ennalta puhelimitse vastaanottajan kanssa toimituspaikan ja ilmoittaa toimitusajan 2 h tarkkuudella.
-
Sisäänkanto + 15€
- Kuljettaja tuo pakkaukset ennalta sovittuun paikkaan, halutessanne purkaa laatikot pois kelmuista ja pois lavalta, ja vie pakkausmateriaalit mennessään pois. Lähetyksen on oltava yhden ihmisen käsiteltävissä. Posti sopii ennalta puhelimitse vastaanottajan kanssa toimituspaikan ja ilmoittaa toimitusajan 2 h tarkkuudella.
Kotipaketti
Kotipaketti toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen pääsääntöisesti 2-3 arkipäivän kuluessa, klo 9-21, alueesta riippuen. Suurimmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen arkisin klo 21.00 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 16.00 mennessä. Postinumerokohtaiset jakeluajat ovat tarkistettavissa Postin Toimitusaikakyselystä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Vastaanottajan yhteystiedot (matkapuhelinnumero, osoite, ja sähköpostiosoite) on muuttuessa päivitettävä Vindirektille, jotta kuljetukset löytävät perille.
Posti ehdottaa asiakkaalle digitaalisesti toimitusaikoja OmaPostilla tai tekstiviestillä, ei puhelinsoittoa. Sopivan aikaikkunan voi valita pääsääntöisesti 2-4 tunnin tarkkuudella. Jos vastaanottaja ei valitse aikaa 3 vuorokauden kuluessa, Posti on asiakkaaseen yhteydessä puhelimitse. Jos he eivät saa vastaanottajaa kiinni, tai aikaa ei ole valittu itse, lähetys palautetaan 7 vuorokauden kuluttua.
Kotipakettiin saatavilla oleva valinnainen lisäpalvelu lisämaksusta, joka laitetaan voimaan asiakkuudelle ja pätee kaikkiin toimituksiin:
- Soitto toimitusajan sopimiseksi +5€
Vindirektin ehdot tuotepalautuksille
Vindirektin toimittamille ja myymille tuotteille ei ole yleistä palautusoikeutta. Poikkeuksena voidaan harkita isoja bankettitilaisuuksia, joiden osalta ostajan on vaikeaa arvioida täsmällistä määrää.
Ostajan tulee sopia ennen tuotteiden toimitusta Vindirektin vastuumyyjän kanssa mahdollisista tuotepalautuksista. Palautukseen voidaan hyväksyä vain avaamattomissa tukkupakkauksissa olevat tuotteet. Avaamattomilla tukkupakkauksilla tarkoitetaan tässä tapauksessa yleensä 6 tai 12 pullon pahvi - tai puulaatikoita, jotka ovat originaaliteippauksin tai nauloin suljettuja. Vindirekt ei voi tuoteturvallisuussyistä ottaa takaisin ostajan avaamia ja uudelleen teippaamia laatikoita. Palautuskuljetuksista tulee sopia ennen toimitusta ostajan ja Vindirektin vastuumyyjän kesken. Helsingin ja Vantaan seudun palautuskuljetuksista Vindirekt Finland Oy veloittaa 50,00 € per kuljetus (alv 0 %). Helsingin ja Vantaan ulkopuolelta palautettavien tuotteiden kuljetuksesta ja kuljetuskustannuksista tulee aina neuvotella erikseen tapauskohtaisesti. Palautuskuljetusten kustannuksista vastaa aina ostaja.
Näytepullot
Vindirekt myy yksittäisiä näytepulloja valikoiman edullisemmista viineistä 20% alennuksella. Alennus koskee myös viinejä, joita käytetään henkilökunnan koulutustarkoituksiin.
Viinin virheet ja reklamaatiot
Reklamaatiot virheellisistä tuotteista pyydetään tekemään kirjallisena Vindirektille. Kuljetuksen aikana rikkoontuneista tuotteista pyydämme toimittamaan valokuvan sähköpostiliitteenä. Ilmoituksessa tulee käydä ilmi viinin nimi ja vuosikerta sekä selvitys virheen laadusta. Virheellisten viinien korvauksesta ja mahdollisesta tuotteen tarkistuksesta tulee aina sopia Vindirektin edustajan kanssa. Vindirektin vastuu tuotevirheistä rajoittuu sellaisiin virheisiin, joita voidaan arvioida olleen tuotteessa jo sen osto/ toimitushetkellä. Tällaisista virheistä tyypillisin on korkkivika, joka on syntynyt jo viinin pullotushetkellä. Vindirekt ei ole taloudellisessa vastuussa sellaisista viinin virheistä, joiden syntyyn on saattanut vaikuttaa osto/toimitushetken jälkeen tapahtuva säilytys/ varastointi asiakkaan tiloissa ja mahdollisesti siitä johtuva laadun vaihtelu tai ongelma. Tällaisia virheitä voivat olla mm. viinin hapettuminen tai pullokohtaiset erot viinin aistinvaraisessa laadussa.